door Hero of Banthum » 09 sep 2008 18:20
SHIT DIT IS NU AL DE DERDE KEER DAT IK DIT BERICHT MOET TYPEN!
Eventjes een paar tips en dingen om alles op een rijtje te zetten:
1. Maak een poll met de vraag wat iedereen wil, een competitie, een toernooi, beiden
2. Je kan natuurlijk beiden doen door een competitie te houden die niet ook afhankelijk is van het toernooi(je krijgt dus geen punten op het toernooi)
3. De inschrijfdatum voor de competitie verkorten naar 1 oktober, tegen die tijd hebben degenen die het willen zien en mee willen doen het wel gezien...
4. Maak meerdere topics voor de competitie: 1 voor het nieuws, standen, uitslagen (worden na een week verwijderd), 1 voor het flamen, elkaar een beetje uitdagen, dissen, plagen... 1 voor het afspreken...(hoeft natuurlijk niet, je bent er niet afhankelijk van je kan natuurlijk ook spelen zonder afgesproken te hebben)
5. Maak een speciale hamachiserver(s) aan. Alleen degenen die mee doen mogen in die servers, vooral belangrijk voor competitie! (@Darky: wippien is toch wel iets lastiger hoor, leuker, maar onhandiger dan hamachi...)
Ik had nog een paar punten maar die ben ik vergeten XD
Voor en nadelen van een toernooi/competitie:
Toernooi:
Voordeel: het is op vastgestelde data, dus je mag ervan uitgaan dat er dan ook gespeeld wordt...
Voordeel: het is snel gebeurt, dus je hoeft niet lang te wachten op de uitslagen...
Nadeel: het is op vastgestelde data, dus als je niet kunt, pech gehad :S
Nadeel: het is snel voorbij dus de spanning blijft er minder goed in... of gaat er iig er sneller weer uit.
Nadeel: Als er iemand uitvalt op het laatste moment is het lastig om een vervanger te vinden...
Nadeel: er moeten eerlijke teams gemaakt worden op sterkte van spelers...(kan soms lastig worden)
Competitie:
Voordeel: het duurt lekker lang dus lekker spannend wie er gaat winnen (eigenlijk niet want Hero of Banthum wint toch altijd XD )
Voordeel: Je bent minder afhankelijk van anderen, dus als de afspraak niet doorgaat, jammer, maar geen ramp...
Voordeel: je kunt spelen wanneer je wilt
Voordeel: je hoeft weinig rekening mee te houden...
Voordeel: er is een kans dat je Hero of Banthum verslaat dus kun je hem dat lekker inwrijven!
Voordeel: het hangt niet van 1 keer af, dus als je een keer niet in vorm bent, volgende keer beter...
Nadeel: het duurt een tijdje voordat de winnaar bekend is(net zoals eerste, Hero of Banthum wint toch, maar je weet maar nooit XD )
Nadeel: weet er geen meer XD
Nadeel: oja, Hero of Banthum wint toch, dus dat is niet echt leuk als je van tevoren weet dat je toch niet wint XD (maar het kan toch evengoed gezellig zijn
Nadeel: als Hero of Banthum wint gaat hij een beetje opscheppen en krijgt hij een enorme eigendunk
Volgens mij is dit wel eventjes genoeg... Ga ik nu aan mijn hw XD
Groet,
Hero of Banthum
@Sabas123: leer typen, of doe dat een stuk langzamer want al die spelfouten schrikken nog mensen af XD , het hoeft niet snel te gebeuren, alles op dit forum gaat toch heel langzaam, iig de reacties XD (soms niet) Ik wil je wel een beetje helpen met organiseren van 1 van die dingen, dus als je hulp ergens mee nodig hebt, vraag gerust...