RTS games

Heb je vragen over andere computerspellen (dus niet over Knights and Merchants)? Stel dan je vraag hier!

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

Wat is jullie favoriete RTS (naast KaM)

Command & Conquer
1
11%
Settlers
2
22%
Anno
1
11%
Total Anihilation
0
Geen stemmen
Age of Empires
4
44%
Warcraft
1
11%

Totaal aantal stemmen : 9

RTS games

Berichtdoor merchant_992 » 09 okt 2009 15:51

C&C: Een van de grote RTS series. Met de Red Alert en de Tiberian serie. En na 13 delen zijn ze nog niet klaar en is C&C4 aangekondigd. En nog belangrijker misschien is de voorloper van deze serie: Dune II. De moeder aller RTS games. Dune II wordt vaak gezien als de eerste echte RTS game, met een basis, units en rescources. Dus ergens hebben we KaM te danken aan deze serie.

The Settlers: Deels gemaakt door Peter Ohlmann en Adam Sprys, de ontwikkelaars van KaM. Zonder de kennis die ze hier hebben opgedaan zou KaM er misschien ook nooit zijn gekomen. Deze serie is echt een metamorfose doorgegaan door de jaren. Deel 1 en 2 waren nog heel erg gericht op het bouwen, je moest eerst door outposts gebied veroveren voor je kon bouwen. Het vechten was niet echt goed uitgewerkt. In de laatste delen is dit eigenlijk helemaal weggevallen en is het bouwen veel simpeler geworden en zijn je vechtunits veel beter aan te sturen.

Anno: Ook een serie die zich heel erg richt op heb bouwen van nederzettingen. Ook is de handel een belangrijk onderdeel van het spel. Het vechten is hier echt ondergeschikt.

Total Anihilation: Een echte klassieker. Wordt wel gezien als het beste RTS spel ooit. Uitgebracht in 1997. Het was revolutionair door het natuurkundige realisme. Zwaartekracht had effect op artillery en je kon niet over bergen schieten met veel units. Ook was het spel zeer gemakkelijk aan te passen en werden er veel fan-made units ingevoegd.

Age of Empires: Ook een klassieker. Van 10.000 BC tot ca. 1850 AD. Sinds 1997 zijn al 7 delen en 3 spin-off's uitgebracht.

Warcraft: De eeuwige strijd tussen de orcs en de mensheid of later de alliance tegen de horde. Warcraft 1 kun je bijna naast Dune II noemen en is ook belangrijk geweest voor het gehele genre. Uiteindelijk is World of Warcraft een spin-off van deze serie. Maar een spin-off met wel heel erg veel succes.

Ik hoop dat ik zo ongeveer de toppers heb uitgekozen. De grote series van het verleden en het heden. Er zijn natuurlijk veel meer spellen die goed zijn, maar dit zijn in mijn ogen toch wel klassiekers.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
merchant_992
MODERATOR

Re: RTS games

Berichtdoor Marco » 09 okt 2009 16:40

Ik heb Settlers en Anno spellen. Verder heb ik niet echt strategie spellen. Ik vind Settlers en Anno allebei leuk en ik heb ze veel gespeelt, nu nog. Maar ik zou niet weten op welke ik moet stemmen, dus eigenlijk allebei. Maar ik heb maar Settlers gedaan omdat ik er een van moest kiezen.
Marco

Berichtdoor hugo » 09 okt 2009 19:37

Tja Settlers, dat was nog eens een geweldige tijd...
Ik heb zelf erg veel Settlers II gespeeld. Een vriend van mij had Settlers I draaiend onder MS-DOS en zodoende heb ik dat daar ook nog regelmatig gespeeld.

Heb een tijdje terug zelf Settlers 'Rise of an Empire' gekocht, bij deze laatste uitgave is Peter Ohlmann overigens ook weer betrokken geweest.

Ik heb zelf erg goede herrinneringen aan Settlers, Settlers II draait zelfs nog onder Windows XP. Het geluid (vogelgeluiden die uit niet meer dan 2 verschillende toonhoogtes bestaan) is niet om aan te horen, maar het spel zelf is en blijft geniaal.

Groeten Hugo
Webmaster & Forum Administrator
Dé Knights and Merchants site
hugo
Site Admin

Berichtdoor koersje » 09 okt 2009 20:23

kam speel ik als eerst RTS game de na was me favoriet battle for middle earth 1 en 2, warcraft 3 plus frozen throne, age of empire, settler, red alert. die commando conquer die vond ik niet zo leuk eigenlijk ooh jah anno elke deel is wel favoriet die staat nog na me kam speel die ik meest gespeelt heb.

groetjes koersje
koersje

Berichtdoor The Dark Lord » 10 okt 2009 14:48

RTS is echt een genre voor mij. ;)

Mijn eerste RTS was Dune 2000. Ik heb Command & Conquer Tiberium Dawn en Red Alert vroeger bij een vriend gespeeld. Daarna kwamen Red Alert II en Tiberian Sun (Tiberian Sun heb ik niet zo veel gespeeld). Toen kwam de opvolger van Dune 2000: Emperor: Battle for Dune. Dan heb ik nog Lord of the Rings: Battle for Middle-Eart I en II en C&C Generals gespeeld, en nu speel ik vaak C&C Tiberium Wars. Knights and Merchants kwam voor mij overigens na Dune 2000. Red Alert 3 heb ik aan me voorbij laten gaan toen ik die speelgoedsoldaatjes en -tanks zag.

Edit: Nu vergeet ik Age of Empires, waarvan ik vooral deel 1 en 3 heb gespeeld (2 een beetje).

Edit 2: Nu vergeet ik alsnog Settlers en Anno! Van Settlers heb ik 2, 4 en 5 gespeeld (maar destijds snapte ik nog niets van 2), en van Anno 1503 en 1701.
The Dark Lord
MODERATOR

Keer terug naar Games Algemeen (Geen KaM)