je perfecte stad

Stel hier al je vragen over Knights and Merchants.

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

Re: je perfecte stad

Berichtdoor Xfuryion » 16 aug 2012 02:09

Ik speel sinds kort weer KaM (de remake van Lewin en Krom).
Mijn perfecte stad is eigenlijk hoe de AI het heeft maar dan een vleugje van mezelf erbij.

Mijn volgorde:
- 1 school
- 1 herberg
- 2 houthakkershutten
- 1 houtzagerij
- 2 houthakkershutten
- 1 houtzagerij
- 1 kazerne (bij de school in de buurt)
- 1 wapenmakerij (deze laat ik direct 500 van alles maken)
- 2 boerderijen
- 1 varkensfokkerij
- 1 leerlooierij
- 2 wapentuigmakerijen (degene dichtbij de kazerne laat ik 500 leren harnassen maken, de andere 500 leren harnassen en 500 houten schilden)
- 1 boerderij
- 1 molen
- 1 slagerij
- 1 bakkerij
- 1 wijnboer
- 2 boerderijen
- 1 varkensfokkerij
- 1 boerderij
- 1 stal
- 1 goudmijn
- 1 kolenmijn
- 1 goudsmelterij
- 1 ijzermijn
- 1 kolenmijn
- 1 magazijn (voor alleen kolen, ijzer, gouderts, etc)
- 1 ijzersmelterij (deze laat ik een tijd werken totdat ik minimaal 100 ijzer heb)
- 1 wapensmederij (deze maakt 500 van alles)
- 2 wapentuigsmederijen (degene het dichtste bij de kazerne maakt 500 ijzer harnassen, de ander 500 van beiden)

Voor de rest als er een mijn uitgeput is maak ik een nieuwe en breek ik de oude af.
Ik maak voor elk gebouw 1 bediende (elk gebouw telt, ook wat al stond) zodra de mijnen komen moet je echter wat meer bouwen.
Je moet eigenlijk erop letten dat alles snel wordt opgehaald en dingen niet te lang blijven liggen.
Ik zorg ervoor dat de slagerij, wijnboer en de bakkerij dichtbij mijn hoofdmagazijn staan. Dit voor een snellere voedsel omloop.
Wat ook een handige tip is om zoveel mogelijk apart aan het magazijn vast te maken. Bijvoorbeeld de varkensfokkerij en de 2 boerderijen die daarbij horen aan 1 weg vast te leggen daaraan maak ik de slagerij en leerlooierij aan vast. Dit voor een snellere omloop.
Dit bouw ik met 8 bouwvakkers in het totaal.

Hiermee heb ik dus mijn perfecte kamp. Een kamp dat nooit hongersnood heeft, altijd het voedsel in een stijgende lijn heeft. Ja, zelfs de worsten! Dit was bij mij altijd een probleem maar sinds kort niet meer.
In ieder geval zou ik dit eens proberen desnoods in de tutorial of dergelijke.
Zorg in ieder geval er zeker voor dat alles een beetje apart aan elkaar ligt en dan je precies genoeg bediendes hebt.
Ik heb er bijna geen die niksen en alles wordt zo vlot mogelijk opgehaald.

Je verdeling is ook belangrijk. Ik zorg ervoor dat de wapenmakerijen 4 kolen en 4 ijzer maximaal beiden hebben. De ijzersmelterij maximaal 2 en de goudsmelterij ook 2.
De wapenmakerij krijgt 4 planken en de wapentuigmakerij maar 2.
Het graan is ook belangrijk mijn molen en stallen krijgen er maar 2 en de varkensfokkerij 5.

Succes ermee en hoop dat jullie het eens testen. :)
Speelt al lang KaM en is er dus fan van. :)

A old good game! :)
Xfuryion

Vorige

Keer terug naar Algemeen