Heren,
Sinds een tijdje heb ik KaM weer opgepakt omdat ik het erg leuk vind. Ik heb het spel gedownload via een link die iemand op deze site ooit gepost heeft. Het is KaM TPR + TSK.
Er doet zich de laatste tijd echter een probleem voor; ik betrap het spel keer op keer op irritante bugs. Hoe verder ik kom, deste meer bugs ik tegenkom. Neem missie 15 TSK bijvoorbeeld. Groen stuurt om het half uur een legertje noobs naar me toe om te te killen, doormiddel van een compleet onsamenhangende aanval. Bestaande legers van groen worden niet vergroot en de getrainde soldaten worden niet opgesteld. Zwart, in die zelfde map, zou daar 3 nederzettingen moeten hebben. Eéntje rechts onder, ééntje in het midden daarvan en ééntje daarboven. Zwart doet nog dommer. Het dorp rechts onderin wordt maar half afgemaakt, ze hebben nieteens een kasteel om soldaten te trainen. Het middelste dorpje bouwt niet eens en het bovenste dorp barst van de bugs, zoals geen nieuwe legers maken, niet aanvallen, gebouwen die een straat naar de voordeur missen, goederen die niet opgehaald worden ( waarschijnlijk omdat er in het pakhuis door de makers van het spel al 1.000.000 in is gestopt.)
Missie 16 TSK precies eender. Ik kan me herinneren dat ze vroeger een dorp bouwden. Ik ging laatst op verkenning uit. Ik constateerde dat zwart een steengroeve bouwde ongeveer rechtsboven-midden. Daarna gebeurde er helemaal niks meer. De stenen werden niet opgehaald etc. etc. Ik kan me van TSK op de CD-rom uit 1998 (?) herinneren dat daar wel flink gebouwd werd en in andere maps ook!
Mijn vraag luidt dus als volgt: Is dit normaal, kom ik nog meer bugs tegen en is er een patch die dat in éne klap verhelpt zonder alle missies op nieuw te moeten doen. En kom ik dit soort bugs ook in TPR tegen? En ja, deze vraag is waarschijnlijk al eerder gesteld maar ik denk, ik vraag het gewoon nogeens.