Pagina 1 van 1
AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
25 jul 2009 16:45
door hij_die_vraagt
met de KAMeditor keek ik bij de AI en daar stond dat ze 9000 grondstoffen hadden, genoeg om te overleven zonder een productie
daarom? bouwen ze van elk gebouw er maar ééntje?
als je die grondstoffen aanpast naar een realistisch aantal
sterft de AI dan uit of bouwen ze meer zodat ze kunnen overleven??
bvd
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
25 jul 2009 17:25
door merchant_992
Welke missie is dit?
Maar ze zouden idd genoeg moeten hebben om altijd te overleven, maar dat werkt dus niet altijd. Aanpassen naar een realistisch aantal zal het bouwen niet aanmoedigen. Dit is een apart stukje script waar in staat of de tegenstander wel of niet bouwt. Misschien zou het inperken van bepaalde grondstoffen juist wel hongersnoden kunnen verhelpen maar ik heb geen idee of dat werkt.
Het bouwen van de tegenstanders werkt vaak niet goed. Vooral in de singlemaps. Hier is voorlopig niets aan te veranderen.
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
25 jul 2009 18:04
door hij_die_vraagt
in een singleplayermissie
ik dacht, de AI bouwt overal maar één van omdat ze dan de volgende gebouwen kunnen maken, maar als je ze dus grondstoffen ontneemt moeten ze wel gebouwen gaan maken, maar ik ik wist niet of en hoe dat vastgesteld staat in het script
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
25 jul 2009 18:07
door merchant_992
Het staat alleen vastgesteld in het script of ze bouwen of niet. Verder staat het niet in het script. In die single missies is het echter zo dat het bouwen van hun heel slecht is. Als je te dicht bij komt stoppen ze. Ook als je het opslaat het later weer opnieuw laadt wordt er niet doorgebouwd. Als je ze helemaal hun gang laat gaan zullen ze uiteindelijk wel van bepaalde gebouwen meer gaan bouwen.
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
26 jul 2009 11:59
door Thunderwolf
En ze bouwen gewoon om hun centrale punt heen, dat punt staat weer wel opgeslagen in het script...
En mijnen (steen, goud, ijzer en kolen) bouwen ze alleen als het gebied ook als resource in de map staat opgeslagen (zelfgemaakte mappen hebben dit dus niet!)...
Het is wel zo dat op een bepaalde manier de AI speler iets meer gestimuleerd kan worden. Door vakjes weg op bepaalde stukjes om hun basis heen te bouwen, passen ze hun bouwmanier iets aan...
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
26 jul 2009 13:09
door merchant_992
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
27 jul 2009 16:33
door koersje
je moet map maken met grondstoffen plekken daar midden in het pakhuis dan bouwen ze wel gaan ze gebruik van maken zo heb ik altijd gehad is niks met script dat tegen houdt maar rest is net al gezegt ga ik niet herhalen.
groetjes Koersje
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
29 jul 2009 12:00
door Thunderwolf
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
29 jul 2009 18:46
door merchant_992
Ook niet met de editor van Jan van Kranendonk? Ik heb er niet echt mee gewerkt en hij werkt bij mij ook niet goed nu, maar ik meende dat het met die oude editor wel mogelijk was. Iemand hier ervaring mee?
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
30 jul 2009 11:24
door Thunderwolf
Dat zou ik niet weten, Quages en Krom's editor doen daar in ieder geval niets mee...
Re: AI grondstoffen/overleven
Geplaatst:
30 jul 2009 17:55
door merchant_992
Ik heb het aan de praat gekregen en er staat wel een optie om IRON en GOLD te kiezen. Die editor is mij echter te moeilijk dus ik kan het verder niet testen.