Missie 7: Gebruik je bondgenoot
Gebruik je begintroepen om de aanval van de vijand te stoppen (probeer je verkenners niet te gebruiken want die worden afgemaakt door lanciers en piekeniers). Vervolgens lok je de vijand naar je bondgenoot waar je al je andere troepen nog hebt gezet. Dus de boogschutters achter de milities van je bondgenoot en ergens in de buurt ook je verkenners en bijlvechters voor als dat nodig zou zijn... Je kan vrij gemakkelijk dat eerste dorp vernietigen, voor het tweede dorp gebruik ik altijd een groot leger van lanciers/piekeniers met een grote hoeveelheid boogschutters erachter
Missie 8: Bouw een school en direct erna uitkijktorens. Als je je troepen een beetje goed verdeelt maak je die barbaren zo in
Dan gebruik ik die troepen om direct mee aan te vallen. Ik val met booschutters even de bovenste ijzermijn aan en dan komen ze vanzelf. En dan maar vechten, je bent hoogstwaarschijnlijk al je troepen kwijt, maar de vijand heeft veel meer verliezen
Verder gewoon opbouwen zoals anders, maar bereid je wel voor op een paar stevige aanvallen van zowel het linkse als het rechtse dorp
Missie 9: Eén barbaar gebruik je om tussen de troepen helemaal rechts te glippen en een bouwvakker te vermoorden die aan het bouwen is
Die zullen niet verder bouwen en de troepen zullen uithongeren. Vervolgens kan je door te lokken met je begintroepen ook het dorp linksboven vernietigen. Zet je kruisboogschutters in het inhammetje links van het goud
Missie 13: Verkenners naar de onderste zwaardvechters en kruisboogschutters, één troepje van 5 zwaardvechters naar de bovenste kruisboogschutters en zwaardvechters. Vervolgens zet je je troepen zeker niet te ver naar rechts, anders worden ze beschoten door de kruisboogschutters. Je zet je kruisboogschutters gewoon achter je troepen en laat die maar doen, ééns de kruisboogschutters van de vijand dood zijn, keer je direct terug met de overgebleven troepen om mee te vechten in het midden. Ze zullen er nodig zijn, anders zullen je kruisboogschutters aangevallen worden.
Do, dat is wat ik toch al kan meegeven en ik ben er tot nu toe geraakt zonder cheaten