Het is weer zo ver. Er is weer een hindernis die mijn ouwe trouwe computertje moet passeren. Ditmaal is het een ernstige denk ik, die met de hardware te maken heeft. :/
Een tijdje geleden crashde m'n computer zomaar. Er verscheen een of ander blauw scherm met een foutmelding. Daarna startte hij opnieuw op. De dag erna was het nog erger, toen gebeurde het wel een paar keer per uur. Het opnieuw opstarten ging toen ook niet meer helemaal goed. een zwart scherm verscheen dat ik maar al te goed ken: hoe wil je Windows opstarten? Veilige modus, veilige modus met blablabla, laatst bekende jusite configuratie, normaal, etc. Als je 'm gewoon laat lopen zal hij na 10 seconden vanzelf ''normaal'' opstarten, maar nee, dan kom je weer bij dat scherm. Na wat gepruts heb ik Windows toch weer zo ver gekregen op te starten.
Het blauwe scherm verschijnt nu iets minder vaak, maar alsnog is het zeer irritant. Ik kan bijv. niet meer Anno 1701 normaal spelen. Hij kan elk moment er mee stoppen, en dat geldt trouwens voor meer games. Zelfs als ik gewoon aan het internetten ben kan het gebeuren! Nu zie ik 'm al aankomen: ''wat is de foutmelding?''
Moeilijk daarop te antwoorden. Dat blauwe scherm verdwijnt namelijk weer vrij snel (en dan start hij dus opnieuw op). Wel heb ik opgemerkt dat hij soms verschillende foutmeldingen weergeeft. Een van de foutmeldingen is iets met ''MACHINE_CHECK_EXCEPTION'', en een ander iets met ''win32k.sys''. Googelen naar die eerste levert bijv. dit op: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1048253 Daar lullen ze wat van ''als het daar niet aan ligt, blijft dit nog over''. Maar ja, daar wordt je niet veel wijzer van. Andere bronnen hebben het over de warmte.
Googelen naar win32k.sys levert ook wel wat op, bijv. een deel van de foutmelding die daarbij hoort: ''PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA''
Hoe dan ook, in elke bron werd zowat gesproken over MemTest, dus dat heb ik ook maar eens even gedaan. 2 errors ontdekt:
Copying between f9aaf8 and f9aa38 did not result in accurate copy.
Copying between f9aaf9 and f9aa39 did not result in accurate copy.
Hier ga ik dus nog even onderzoek naar doen. Nu zul je je afvragen, wat moeten wij daar nou mee? Ik dacht, misschien weet iemand hier iets over? Wat houdt het precies in?
//Edit:
Copying between f9aaf8 and f9aa38 did not result in accurate copy.
Copying between f9aaf9 and f9aa39 did not result in accurate copy.
Hierover niets te vinden. Ik ga sowieso maar eens het hele zooitje van binnen een schoonmaakbeurt geven. M'n vader moet echt snel een laptop kopen, dan kan zijn computer naar mijn kamer. ^^