K&M Sprites

Een apart forum voor alle projecten die met ontwikkeling van programma's voor KaM te maken hebben.

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

K&M Sprites

Berichtdoor DeadlyCurse » 24 dec 2008 15:16

Hey mensen,

Weten jullie misschien waar ik alle sprites/plaatjes van K&M kan krijgen? En dan bedoel ik als een foto bestand zoals bmp, gif.
Gewoon alle plaatjes die je in krom's editor dus ook hebt.

mvg
DC
DeadlyCurse
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 07 aug 2008 15:47

Re: K&M Sprites

Berichtdoor merchant_992 » 24 dec 2008 15:51

http://kam.vanmeijeren.nl/downloads.php

Op deze site kun je de graphics reader downloaden en daarmee kun je alle afbeeldingen bekijken en eventueel opslaan als jpg's. Dit is waarschijnlijk de meest gebruiksvriendelijke versie, maar als het niet werkt zijn er nog wel andere versies.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: K&M Sprites

Berichtdoor King Harold » 24 dec 2008 16:27

Dan heb je die plaatjes wel als jpg (geen detail) of bmp (kost veel ruimte) en met dat gekke blauw er bij ipv doorzichtig..
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M Sprites

Berichtdoor DeadlyCurse » 24 dec 2008 16:33

Dus het beste extensie dat ik kan gebruiken is?
DeadlyCurse
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 07 aug 2008 15:47

Re: K&M Sprites

Berichtdoor MartinR » 24 dec 2008 22:40

Voor mijn spel gebruik ik .bmp

En dan converteer ik het naar .png

.png geeft geen kwaliteit verlies. Maar voor je spel moet je het wel converteren.

En bedoel je sprites, of een spritesheet. Zoals dit:

Afbeelding
MartinR
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 24 dec 2008 22:35

Re: K&M Sprites

Berichtdoor King Harold » 25 dec 2008 10:38

Die sprite sheets zijn er niet meer, maar die kun je wel weer maken
Die graphics editor van mij maakt png's (met correcte transparantie) en geeft ook de origin van een plaatje - die heb je ook nodig om er sprite sheets van te maken, want dat nulpunt zit niet vast ofzo. Om minder pixels op te hoeven slaan, beweegt dat nulpunt. Voor sprite sheets wil je dat natuurlijk niet, anders zou je al die punten nog op moeten slaan..

Maar als je een game maakt kun je die sprites makkelijker zelf laden ipv met sprite sheets (dat doe ik ook, en dat is zeker niet het lastigste onderdeel van het spel - eigenlijk heel simpel)
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M Sprites

Berichtdoor DeadlyCurse » 27 dec 2008 18:22

Ik bedoelde dus sprites, maar spritesheets zijn toch handig voor de animaties?
DeadlyCurse
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 07 aug 2008 15:47

Re: K&M Sprites

Berichtdoor King Harold » 27 dec 2008 23:14

Dat ligt er maar net aan hoe je ze gebruikt
Op de manier dat ik ze gebruik is het veel makkelijker om ze los te hebben, want dan heb ik geen source rectangle nodig (het is gewoon het hele ding) en die coordinaten staan toch gewoon in het rx file erbij dus het is geen moeite om die even op te tellen bij de normale coordinaten (of moest het er nou vanaf? dat onthoudt ik nooit, maar in de code staat het wel goed)
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07


Keer terug naar Fanwork / Development

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron