Pagina 1 van 1

Water Animatie

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 12:45
door calsmurf2904
Hallo,

Ik was laatst met King Harold aan het praten over de animatie van water en toen vertelde hij dat op de kam site staat dat ze palette rotation gebruikten.
Ik ging toen eens kijken met de graphics reader en kwam op een soort van ontdekking:
Als je bij Texture Map 2 de palette eerst veranderd naar Unused Palette 1 en dan blijft kijken naar het water en het veranderd naar Unused Palette 2 dan lijkt het water zich te verplaatsen, maar het land niet. Dit heeft waarschijnlijk dus met de animatie te maken.

Harold zei dat er meer frames zijn per animatie, maar ik denk dat dit een goed begin is om te onderzoeken.

Calsmurf2904

Re: Water Animatie

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 13:05
door calsmurf2904
Na verdere onderzoek blijkt er een verschil te zitten tussen de positie van het water in General Palette, Unused Palette 1, Unused Palette 2 en Unused Palette 3.
Nog steeds niet de 8 frames waar we naar zoeken, maar dit zijn er al 4.

Re: Water Animatie

BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 16:56
door calsmurf2904
Ik weet wel zeker dat dit het is:
Afbeelding

Re: Water Animatie

BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 18:05
door merchant_992
Dit lijkt wel iets te doen, maar dan moet je er ook nog voor zorgen dat alleen het palette in het water veranderen. Anders gaat alles wel erg vaag van kleur veranderen.

Re: Water Animatie

BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 18:08
door calsmurf2904
Ja, ik denk dat de palette's met een soort van licht factor moeten worden ge-sampled. Zodat de brightness overeen komt met de General Palette.

Re: Water Animatie

BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 14:37
door merchant_992
Klinkt ergens wel logisch, maar zouden ze dan niet gewoon palettes maken waardoor het water wel zou bewegen, maar er verder niks met de omgeving zou gebeuren? Dus alleen de kleuren die in het water zitten veranderen. Anders doe je iets omdat je net iets anders aangepast hebt. Dat klinkt mij als lekker onnodig rekenwerk.

Re: Water Animatie

BerichtGeplaatst: 07 apr 2010 17:18
door Tha Mippie
in welk bestand/bestanden zitten de Unused palettes? Het zijn geen .bbm files toch?

Re: Water Animatie

BerichtGeplaatst: 07 apr 2010 20:53
door King Harold
De Unused palettes zijn de palettes die in de textX.dat files zitten. Die files zijn stiekeme ILBM files die gexored zijn met 0xEF, en er zit een palette in dat "stuk" is (er komt daardoor een stukje fel groen in het moeras, enzo)