Mission format verandering?

Een apart forum voor alle projecten die met ontwikkeling van programma's voor KaM te maken hebben.

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

Lees het voorstel - ben je het er mee eens?

Ja
5
63%
Nee
2
25%
Geen mening/weet niet
1
13%
 
Totaal aantal stemmen : 8

Mission format verandering?

Berichtdoor King Harold » 09 jan 2011 13:53

Het betreft het nieuwe format, waarbij de map en het script samen in een zip-file zitten met een .mis extentie. Als dat je niks zegt maakt het voor jou waarschijnlijk niks uit :)
Het is nu zo dat er een index file in moet zitten waarin de filenaam van de map en het script in staan.
Dus ik zat zo te denken, hebben we dat wel nodig? Niet echt.. als we bijvoorbeeld afspreken dat de map de naam "map" heeft en het script de naam "script", dan is er geen index file nodig. Scheelt weer wat werk als je zo'n missie maakt, toch?
Nog een paar punten:
- je kunt nog steeds een missie met de hand maken (zonder speciale tools - behalve om een map file te maken natuurlijk)
- ik zou de oude manier (met een index file) nog steeds kunnen supporten in TKE, dus zelfs die missies kun je nog onveranderd gebruiken (niet dat die er zijn, maarja)
- het wordt er alleen maar simpeler van

Zijn er uberhaupt wel tools die .mis files ondersteunen?
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: Mission format verandering?

Berichtdoor Marco » 09 jan 2011 15:01

Het zegt me echt helemaal niks meer. :oops:
Marco
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 11 jun 2008 16:46
Woonplaats: IJsselstein

Re: Mission format verandering?

Berichtdoor Freakey » 09 jan 2011 19:28

Ja, dat lijkt me wel handiger. Heb je niet zon gekloot met 2 bestanden die alle 2 weer ergens anders heen moeten :)
Afbeelding

I sniff troll
Avatar gebruiker
Freakey
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 14 nov 2006 16:35
Woonplaats: Etten-Leur, Noord-Brabant

Re: Mission format verandering?

Berichtdoor King Harold » 09 jan 2011 19:54

Ja ok, maar dat was met het oude .mis format ook al niet - het enige verschil is dat dat index file er uit gaat
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: Mission format verandering?

Berichtdoor Freakey » 11 jan 2011 09:02

nu snap ik er niks meer van xD
Afbeelding

I sniff troll
Avatar gebruiker
Freakey
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 14 nov 2006 16:35
Woonplaats: Etten-Leur, Noord-Brabant

Re: Mission format verandering?

Berichtdoor Krom » 13 jan 2011 19:56

Sounds just like KaM Remake way of handling missions. True?
Avatar gebruiker
Krom
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 19 jan 2007 21:05
Woonplaats: Russia

Re: Mission format verandering?

Berichtdoor King Harold » 13 jan 2011 21:20

I don't know, how does it handle missions?

edit: and just to clarify again, TKE has used the .mis format (zip containing map and script) for ages - but I'm now in the process of dropping the silly index file that wasn't really needed to begin with. Maybe I'll just drop support for the "mis with index" altogether, no tool supports it anyway
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07


Keer terug naar Fanwork / Development

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron