EDIT: King Harold heeft een nieuwe editor ontwikkeld waar je geen MSDOS voor nodig hebt, deze hele uitleg is niet van toepassing op de nieuwere editor.
Ga voor uitleg en downloads naar topic:
Ik heb dit topic gemaakt omdat ik het eerst ook niet snapte hoe het werkt met de missiondecoder, ik ben er nu achter en ik denk dat het helpt als ik met plaatjes het even helder uitleg. Om te beginnen moet je eerst twee begrippen weten.
Missiemap - is een bestandje die eindigd op de extentie .map , de KAM-mapjes bevinden zich in: <jou installatiemap>\data\mission\ je ziet dan 3 mappen. hierin zitten de bestandjes. er zit verschil in deze soorten mappen. in Dmaps zitten de TPR campagne KAM-mapjes. In Mmaps zitten de multiplayer mappen, en in Smaps zitten de TSK campagne mappen. Deze missiemap kan gemaakt worden in een missie editor, hiermee kun je alleen het landschap maken/bewerken. Download de missie editor door krom (Dankje merchant_992)
Missiebestand - is een bestandje in je KAM installatie map die eindigd op de extentie .dat , in deze bestanden zitten alle gegevens van gebouwen en eenheden voor een bepaalde missiemap. De missiebestanden bevinden zich in: <jou installatiemap>\data\mission\. Je zit in deze "mission" map direct een aantal .dat bestandjes staan, dit zijn de missiebestanden. Een missiebestand is gekoppelt aan een missiemap, het missiebestandje Dmission0.dat is gekoppelt aan de missiemap save00.map in de Map Dmaps. Deze missiebestanden zijn niet zo eenvoudig te bewerken als een missiemap. Laat ik zeggen dat je een beetje vaardig moet zijn in programeren.
Dit kun je ook een beetje leren in het topic: "Scripting...".
Om deze .dat bestanden te open heb je een Decoder nodig. Klik voor een download. (als de link niet werkt klik )
Als je decoder gedownload hebt kun je beginnen. Kopieër of knip en plak het bestand naar de map Mission (waar de missiebestanden staan).
Open nu het programma "Opdrachtprompt", klik op START en vervolgens op "Uitvoeren" en typ C:\WINDOWS\system32\cmd.exe in.
Er start nu een programmaatje op, dit is MSDOS.
LET OP! Het volgende is allemaal vanuit mijn instellingen, jij/u kunt een andere installatie map ingesteld hebben!
Typ nu de hardeschijf in waar je KAM op hebt geïnstalleerd, bij mij is dat" D: " (zie plaatje)
Als je een map wilt "aanklikken" in MSDOS moet je cd typen + naam van map. Dus bijvoorbeeld: cd program files
Doe dit net zo lang totdat je in de "Mission" map (in DATA) bent aangekomen.
Nu typ je vervolgens:
- "Missiondecode <missionnaam>.txt <missionnaam>.dat" als je een .txt tot .dat wil overzetten. Dit is dus als je klaar bent met het bewerken en je wilt het bestand weer terugzetten in KAM.
- "Missiondecode <missionnaam>.dat <missionnaam>.txt" als je een .dat bestand naar .txt wilt overzetten om het te kunnen bewerken. Je bij <missionnaam>.txt het stuk tussenhaakjes een andere naam geven bijv. MissionDECODED
Typ de aanhalingstekens niet mee! Als het goed is wordt je order uitgevoerd en staat het gewenste bestand in de Mission map.
als je het bestand van .dat naar .txt hebt laten veranderen, kun je die nu bewerken in Kladblok.
Zie voor Codes en dergelijken topic:
Ik hoop dat ik het zo goed mogelijk heb uitgelegd en dat mensen die het eerst niet snapten het nu (of iets beter) begrijpen.
Eagle 5