Pagina 1 van 5
Map to Pro converter
Geplaatst:
27 dec 2007 14:55
door King Harold
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
27 dec 2007 17:26
door The Dark Lord
Geplaatst:
27 dec 2007 17:30
door King Harold
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
09 jan 2008 19:12
door matthijs L
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
09 jan 2008 19:43
door The Dark Lord
Ja, we zijn allemaal heel blij er mee.
Was het alweer vergeten. ^^
Ik zal hem binnenkort eens testen.
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
09 jan 2008 20:38
door King Harold
mooi, de terrain brushes werken natuurlijk* niet, maar verder wel
*: tja dat heb je zo, ik kan natuurlijk niet weten met welke brushes iets gemaakt is.. die informatie staat niet in een .map bestand..
met een heleboel werk zou ik het vast kunnen laten werken hoor, maar dat ga ik pas doen als veel mensen er interesse in hebben ofzo (let op de "ofzo")
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
24 jan 2008 21:24
door legionairy2
Vet.
goed werk,
ik had een keer een gigantische map gemaakt bedoeld voor towerdefence KAM.
moesten nog paar dingne aan gebeuren had ik hem als .map opgeslagen :s
kwam er er toen pas achter dat je alleen .pro weer kon openen :S:S:S:S
is kijken of ik die map nog heb :p
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
24 jan 2008 21:33
door King Harold
als je wat aan het terrein wil doen moet dat dan wel vakje-voor-vakje maar ach het is beter dan niet, toch?
het pro-format is niet zo lastig, je zou zelf een converter kunnen schrijven (en met wat moeite ook de brush-informatie 'bedenken' aan de hand van de tiles)
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
24 jan 2008 22:44
door legionairy2
oke dus het is neit precies het zelfde het originele...
dus je kan niet meer heel bergen omhoog laten gaan?
ook niet op lege plekken?
wat zijn die brushes dan? en hie zit die .pro in elkaar?
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
25 jan 2008 00:15
door King Harold
ik denk dat je wel nog alles met de hoogte kan doen
maar de terrain brushes werken niet meer omdat .map bestanden die informatie niet bevatten, het is wel af te leiden uit het soort tile maar dat kost een beetje werk
het begint met de afmetingen van de map net als in .map
4 en verder zijn duidelijk niet de waarde's die er staan, maar als je die in vult gaat het bijna helemaal goed (alleen heb je dan voor de brush altijd 1 ingevuld)
0: type
1: height
2: rotation
3: object / block (0x3D) <- ja dit is een beetje een rare.. niet 100% zeker hoe dat zit
4: FF
5: 00
6: 00
7: 00
8: 01
9: 00
A: 00
B: 00
C: 00
D: 00
E: 00
F: 00
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
25 jan 2008 07:58
door legionairy2
kan toch gewoon een helemaal platte map pakken dan als .pro opslaan
dan een brush toevoegen en weer al .pro opslaan en kijken wat er bij komt.
heet dat niet reverse engeneering? of is dat wat anders
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
25 jan 2008 11:35
door King Harold
natuurlijk kan het, ik had alleen even geen zin en omdat toch bijna niemand dit programma gebruikt...
get stond wel als 'volgende punt' op de lijst
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
25 jan 2008 16:25
door legionairy2
ik vind het zeker wel handig als je oude maps volledig kan aanpassen.
btw waarom zou krom dat niet willen. dat the knight het neit wil okee, das een homo(no offence maar hij beweerde dat hij dat decoden al jaren wist, nou dan ben je toch een leier als je he tniet deelt of niet?)
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
25 jan 2008 17:31
door King Harold
geen idee wat Krom denkt te bereiken maar ok
je kan de maps trouwens best volledig editen, alleen niet met behulp van de brushes, dus het is wat meer werk..
ik heb op het moment eigenlijk niet zo heel veel tijd, maar ik zal er aan werken
Re: Map to Pro converter
Geplaatst:
25 jan 2008 17:39
door The Dark Lord