snap er niet veel meer van

Een apart forum voor alle projecten die met ontwikkeling van programma's voor KaM te maken hebben.

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

snap er niet veel meer van

Berichtdoor Tuweky » 20 mei 2008 22:10

hallo mensen :mrgreen:

dit is dan wel mijn eerste bericht maar ik kijk al paar maanden lang op het forum om eerst alles te lezen en te leren inplaats van direct een berichtje te sturen. alleen ik heb niet alles kunnen leren want toch snap ik nog iets niet als je een eigen level maakt... want ik probeer sinds kort levels te maken lijkt me gewoon leuk en me zusje vind dit spel ook leuk maar ze vind het te moeilijk... dus wil ik wat makkelijkere levels maken maar ook moeilijkere voor mezelf en vrienden :D Maar als ik met krom's editor een landschap maak en dan in lewin's editor gebouwen en units gaat plaatsen lijkt het zo makkelijk maar er gaat soms iets fout :( Want als ik gebouwen plaats zie je die wel in lewins editor maar zodra ik het speel zijn ze ineens weg :shock: je ziet alleen nog het landschap van krom's editor en de stenen paden nog wel de bediendes en units een paar paarden die ik had geplaatst. ik heb wel paar keer daar voor gehad dat de gebouwen wel bleven staan maar soms ook niet en nu al helemaal niet meer :( ook de gebouwen van team 2 blijven niet staan alleen de stenen paden.

kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe en hoe het anders moet? :mrgreen:
dank u/jullie :D

EDIT: de gebouwen van speler 2 blijven nu wel staan maar mijn eigen gebouwen niet :shock:
zodra ik het op deze manier zet
!SET_CURR_PLAYER 0 //
!SET_HUMAN_PLAYER 1
!ENABLE_PLAYER 0
dan zie ik wel de gebouwen :mrgreen:
maar ook direct de hele map en na 1 seconde krijg ik bericht dat ik heb gewonnen... :(
Tuweky

Re: snap er niet veel meer van

Berichtdoor The Dark Lord » 21 mei 2008 15:15

Hallo Tuweky,

ten eerste moet je gewoon de volgorde aanhouden die je overal ziet:
!SET_CURR_PLAYER 0
!SET_HUMAN_PLAYER 0
!ENABLE_PLAYER 0
Dit is het handigste.
Ten tweede moet je natuurlijk wel de gebouwen die je met een editor geplaatst hebt in je script verwerken. Ik weet niet of je dit hebt gedaan of niet, maar zo klinkt het in ieder geval niet.
Mocht dit niet het probleem zijn, dan is het absoluut !CLEAR_UP. Zet in je script (bij de human player) !CLEAR_UP X Y 10, met op de plaatsen van X en Y de coördinaten van je magazijn. Mocht je dorp zeer uitgebreid zijn, dan zul je ook bij andere gebouwen dit moeten toepassen.
Laatst bijgewerkt door The Dark Lord op 21 mei 2008 19:57, in totaal 1 keer bewerkt.
The Dark Lord
MODERATOR

Berichtdoor Tuweky » 21 mei 2008 19:32

Dank U Dark Lord :mrgreen:

nu kan ik teminste normale levels maken :D

alleen zit ik nog met 1 klein... probleempje :roll:
hoe kan je de message tekst aanpassen?
Tuweky

Berichtdoor The Dark Lord » 21 mei 2008 19:56

Tot voor kort was het aanpassen van de briefings enkel mogelijk met tools die niet erg makkelijk te gebruiken waren. Als je er haast mee hebt, zouden we je een link kunnen geven met waar je die kunt downloaden, maar er wordt aan een nieuwe gewerkt en die kan elk moment beschikbaar worden gesteld. Als ik jou was zou ik dus nog even wachten. ;)
The Dark Lord
MODERATOR

Berichtdoor Tuweky » 21 mei 2008 20:07

Oke maakt niet uit ik blijf wel geduldig en wacht wel :)
Maar als die er is wel a.u.b. melden tegen mij :D
Tuweky

Berichtdoor koersje » 21 mei 2008 20:51

meld mij dan ook want is wel handig berichten in game zelf erin doen wat je wilt inplaats

hou mij maar ook op de hoogt mail me anders.
groetjes koersje ben al bezig met 2 lvl nogsteedts aan leren hoe je de boel maakt.
koersje

Berichtdoor The Dark Lord » 28 mei 2008 17:29

Nou hij is er hoor, dit is de nieuwste versie: http://lewin.namsys.com.au/kam/download ... -0.6.5.zip
The Dark Lord
MODERATOR

Berichtdoor koersje » 28 mei 2008 17:36

eindelijk nu kan ik me lvls compleet maken bedankt The Dark Lord
zit geen uitleg dus weet niet hoe werkt kan je dat even sturen naar me?
bedankt als wilt doen tenminste.

groetjes koersje
koersje

Keer terug naar Fanwork / Development