door koersje » 23 apr 2008 18:56
ik verandere steedts als weer wat verandert is dus nu snap je ook dat ik op sommige al antwoord op heb.
//Om te beginnen de reden waarom het niet werkte, de locatie van de map klopte niet, hij moet bijv. zo
!SET_MAP "data\mission\dmaps\save00.map"
!SET_MAX_PLAYER 2
//De volgorde is beter zo
!SET_CURR_PLAYER 0
!SET_HUMAN_PLAYER 0
!ENABLE_PLAYER 0
!ADD_GOAL 3 1 0 1 //Vernietig belangrijke gebouwen van de speler 2
!ADD_LOST_GOAL 3 0 0 0 //Behouden belangrijke gebouwen van de speler 1
!CLEAR_UP 89 85 15
!CLEAR_UP 89 95 15
!CLEAR_UP 92 92 10
!CENTER_SCREEN 89 85
// de weg ligt trouwens niet volledig goed, maar is mogelijk. Dit wordt veroorzaakt doordat sommige gebouwen een offset naar een bepaalde richting hebben
// heb deze weg maar laten liggen als hij was
!SET_STREET 89 86
!SET_STREET 90 86
!SET_STREET 88 86
!SET_HOUSE 11 89 85 //Magazijn
!SET_UNIT_BY_STOCK 9 //Bouwvakker
!SET_UNIT_BY_STOCK 0 //Bediende
!SET_UNIT_BY_STOCK 9 //Bouwvakker
!SET_UNIT_BY_STOCK 0 //Bediende
!ADD_WARE 1 2000 //Steen
!ADD_WARE 7 1500 //Goud
!ADD_WARE 2 2000 //Hout
!ADD_WARE 10 300 //Broden
!ADD_WARE 13 200 //Worsten
!ADD_WARE 8 300 //Wijn
!ADD_WARE 19 120 //IJzeren Harnas
!ADD_WARE 17 50 //IJzeren Schild
!ADD_WARE 26 25 //Paarden
!ADD_WARE 20 25 //Handbijl
!RELEASE_ALL_HOUSES
!SET_MAP_COLOR 233//Geel
!SET_NEW_REMAP 96 97 98 99 100 101 102 103 //Geel
// zet een Ridder(22), op positie 83,89
!SET_UNIT 22 83 89
// Speler 2 (AI)
!SET_CURR_PLAYER 1
!ENABLE_PLAYER 1
!SET_AI_PLAYER
!SET_AI_START_POSITION 9 13
!SET_AI_CHARACTER TOWN_DEFENSE 60
!SET_STREET 9 14
!SET_STREET 8 14
!SET_STREET 10 14
!SET_HOUSE 11 9 13 //Magazijn
!ADD_WARE 2 200 //Hout
!ADD_WARE 7 150 //Goud
!ADD_WARE 8 200 //Wijn
!ADD_WARE 10 200 //Broden
!ADD_WARE 13 150 //Worsten
!ADD_WARE 1 200 //Steen
!RELEASE_ALL_HOUSES
!SET_MAP_COLOR 68//Licht Groen
!SET_NEW_REMAP 64 65 66 67 68 69 70 71 //Licht Groen
!SET_AI_CHARACTER CONSTRUCTORS 0
!SET_AI_CHARACTER RECRUTS 5
!SET_AI_CHARACTER RECRUT_COUNT 10
!SET_UNIT_BY_STOCK 9 //Bouwvakker
!SET_UNIT_BY_STOCK 0 //Bediende
!SET_UNIT_BY_STOCK 9 //Bouwvakker
!SET_UNIT_BY_STOCK 0 //Bediende
// maak een groep militie (14), op positie (9,22), die kijken naar het zuidoosten, bestaand uit 4 rijen en in totaal 12 troepen
!SET_GROUP 14 9 22 3 4 12
!SET_CURR_PLAYER 0
nu is zo goed nu nog kleine anpassinig waar ik later in topic over heb
Laatst bijgewerkt door
koersje op 21 mei 2008 13:01, in totaal 7 keer bewerkt.