Units.dat editor

Een apart forum voor alle projecten die met ontwikkeling van programma's voor KaM te maken hebben.

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 19 mei 2008 19:05

Wel weer eens wat interresants te melden op het fanwork gebied.
Onze engelse collega's zijn nu bezig met een Units.dat editor en er schijnt nog meer decoding aan te komen. Hiermee kun je de stats van alle units aanpassen, oa. strenght attack enz. Wel weer interresant om te bekijken.
TK zal wel weer blij zijn.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Units.dat editor

Berichtdoor The Dark Lord » 19 mei 2008 19:30

Jep, inderdaad wel handig, al werkt het nog niet perfect.

TK's tijdperk is al heel lang voorbij. Hij heeft het wel over ''hackerforums'', maar daar is het gewoon een dictatuur. Ik geloof dat hij als enige vasthoudt aan dat standpunt dat alles van KaM maar geheim moet blijven voor iedereen behalve hijzelf..
Avatar gebruiker
The Dark Lord
MODERATOR
 
Berichten: 1063
Geregistreerd: 03 feb 2007 10:57

Re: Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 19 mei 2008 19:32

Maar op een of andere manier werkt het nog wel steeds voor hem, er blijven daar mensen komen.
Maar daar gaan we maar niet verder op in. Blijf hier maar wat ontopic.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 20 mei 2008 15:48

Dit kun je ook weer zien als een extra scripting mogelijkheid lijkt me. Met een sterke unit door een gebied reizen. Zoals the outer colony. Dan kun je het nog wat verder brengen.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Units.dat editor

Berichtdoor The Dark Lord » 20 mei 2008 16:57

Klopt, nu komen de mogelijkheden van de ''elite forces'' in het spel. :mrgreen:
Hoewel, je moet er ook mee oppassen. Als je bijvoorbeeld de barbaar 10x zo sterk maakt (wat ik heb gedaan voor een bepaalde missie), moet je er voor zorgen dat de bouw van een raadhuis niet mogelijk is. Gelukkig komt er in die missie maar ééntje van. :P
Avatar gebruiker
The Dark Lord
MODERATOR
 
Berichten: 1063
Geregistreerd: 03 feb 2007 10:57

Re: Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 20 mei 2008 17:14

Je moet er idd wel voor zorgen dat je er niet meer dan 1 van kunt hebben. En dit geeft nog meer dingen die je moet aanpassen voor 1 bepaalde missie en later weer terug moet zetten.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Units.dat editor

Berichtdoor Ctrl-Alt-Del » 20 mei 2008 17:18

Interesant!
Ik moet even zien dat ik een oogje in het zeil houd op dit gebied :wink:
Ctrl-Alt-Del
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 16 mei 2008 14:04

Re: Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 20 mei 2008 17:19

Dat doen wij ook wel voor je hoor :P
Er wordt bijna altijd wel weer melding gemaakt van een nieuwe versie.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Units.dat editor

Berichtdoor koersje » 20 mei 2008 17:51

ik denk dat ik hier ook wat op ga letten is wel interessant.

groetjes koersje.
koersje
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 13 maart 2008 18:40

Re: Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 20 mei 2008 17:58

@ harold: Van krom komt het idee dergelijke sterkere units in TKE in te bouwen. Er zal wel weer reactie komen dat dit iets afdoet aan het oude KaM concept, maar lijkt mij wel een interresante vernieuwing.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Units.dat editor

Berichtdoor The Dark Lord » 20 mei 2008 18:06

Mij niet. Het haalt de balans uit het spel. Welke units zouden sterker moeten worden? Als je er een sterker maakt, maak je de rest zwakker --> het heeft weinig zin nog andere eenheden te trainen.
Natuurlijk is het inbouwen van nieuwe (sterkere) units een goed idee - zo lang je niet in staat bent deze te trainen, maar ik had vernomen dat dat erg lastig gaat worden.

Edit: bovendien zou je dan alle missies moeten aanpassen...
Avatar gebruiker
The Dark Lord
MODERATOR
 
Berichten: 1063
Geregistreerd: 03 feb 2007 10:57

Re: Units.dat editor

Berichtdoor King Harold » 20 mei 2008 19:11

Ach wie weet, ik vind het een beetje "gevaarlijk" klinken..
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 21 mei 2008 15:54

Gebruikt het dan als elite force die je nooit kan bouwen. Dat zou je toch moeten kunnen inbouwen in TKE. En ik KaM zou je het als unit moeten gebruiken die je zelf niet kunt bouwen, denk paard, ijzer of stadhuis.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Units.dat editor

Berichtdoor koersje » 21 mei 2008 15:57

TKE wat is dat ook een campainje?
koersje
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 13 maart 2008 18:40

Re: Units.dat editor

Berichtdoor merchant_992 » 21 mei 2008 16:01

Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Volgende

Keer terug naar Fanwork / Development

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron