Heey, ik heb mijn oude verhaal terug gevonden. (toen de laptop uitviel was ik bang dat ik het kwijt was) ik ben zoals jullie zien overnieuw begonnen, het resultaat hebben jullie kunnen lezen. Ik ga met deze verder want volgens mij was deze verder en ook iets leuker om te lezen. De tijden kunnen btw niet echt kloppen
Het begon allemaal, KaMliefhebbers, in mijn nederige melkherberg, onee huis. Dhr Marco X opende een topic genaamd: Wedstrijd 2 Augustus. De bedoeling was om een 2v2 wedstrijd te houden. Hero of Banthum, waakzaam zoals altijd, greep zijn kans om zich opnieuw te bewijzen als King of KaM en schreef zich in. De dagen gingen voorbij en tot nu toe waren en maar drie deelnemers. In deze benarde positie werd er na lang overleg besloten om met ons drieën(inmiddels was de frisse prins bij ons gevoegd) de strijd aan. De kleuren en het landschap werden uitgekozen. Hero of Banthum's keuze viel op de kleur groen, de kleur van het frisse gras en de donkere bomen waarin de schutters zich in verschuilen. Marco's keus viel op de kleur blauw, de edele kleur van het edele bloed dat zou gaan vloeien... Roze, de kleur van de liefde en de boeren. Deze werd gekozen door de frisse prins die veel van zijn volk hield en graag tevreden hield met lekkere worsten.
De koningen (en prins) betreden het landschap. Hero of Banthum heeft een strategische plek in het noord-oosten weten te veroveren. De vruchtbare grond werd in bezit genomen door de prins die veel van zijn boeren hielt. Het open veld werd gekozen door de moedige maar niet-zo-veel-verstand-van-strategische-plekken-hebbende-koning Marco. Hero of Banthum weet zijn positie en heeft het inzicht om zijn natuurlijke grenzen goed dicht te houden. In het westen, de milities, de groep die de grootste opening dicht moet houden. In het zuiden de lanciers, opgesplitst in twee groepen van drie dappere krijgers zodat ze een groter oppervlak kunnen verdedigen. In het Zuid-westen de vlugge verkenners. Ze nemen afscheid van de dapperste krijger die de omgeving gaat verkennen en ze stellen zich op.
Inmiddels is de school gebouwd.
Kahzûl de verkenner gaat op zoek naar de vijandelijke vorsten. Hij vindt als eerste het dorp van koning Marco in het zuiden. Slecht verdedigd en minder goed ingericht als verwacht. Er valt hier niet veel meer te zien dus Kahzûl trekt verder naar het Westen. Daar Ziet hij paarse vlaggen wapperen. Hij ziet dat het moeilijk wordt om binnen te komen, maar men noemt hem niet voor niets de vlugge bijna onzichtbare krijger. Hij stapt van zijn paard en leidt hem voorzichtig langs de vijandelijk linie. Hij ziet een groot gedeelte van het dorp van de Frisse Prins. Plotseling verschijnen de ruiters achter hem. Hij probeert nog te vluchten, maar voordat hij in het zadel zit is hij omsingeld en vecht hij tevergeefs voor zijn leven. Dit was het einde van Kahzûl. Rust in vrede dappere krijger.
...........(inmiddels zijn er meerdere krijgers gesneuveld door de handen van mijn dappere krijgers)
De vorderingen in de stad gaan voorspoedig. De bouwmaterialenindustrie is op gang gekomen. Er staan twee steenhouwers ten noord-westen van het magazijn. Iets ten oosten van de steenhouwers staan twee houthakkershutten. Onder de houthakkershutten staan weer twee zagerijen(je kunt het nameten het past precies.) De voedselindustrie. De voedselindustrie was een beetje een probleem(normaal nooit maar deze keer wel). Hero of Banthum bouwde ten noordoosten van de school en magazijn een drietal boerderijen. Dit bouwen ging niet zo voorspoedig omdat er veel steen was gebruikt bij het bouwen van wegen aangezien de steenberg ten noord-westen een redelijk eind weg lag. Enfin, het bouwen kwam toch redelijk op gang en er stonden al spoedig 3 boerderijen. Even een bouw opdracht van een molen zetten 8 vakjes ten oosten van de herberg zodat er nog precies een bakkerij tussen past. Eens kijken bij Koning Marco en de Frisse Prins. De Frisse Prins vordert nog niet gestaag dus nog geen gevaar vanuit het zuid-oosten. Koning Marco daarintegen slaat zijn voedselvoorzieningsbedrijven over en is al begonnen met wegen aanleggen naar de ijzerertsberg met daaronder een kolenveld. De gemotoriseerde wolf komt terug in het kamp en verteld wat hij gezien heeft. Hero of Banthum heeft geen zin om onvoorbereid de aanval in te gaan dus legt hij snel een weg naar de ijzer - en kolenmijnen aan. Als deze af zijn worden er nog een molen en twee bakkerijen gebouwd(dit is hard nodig want het voedsel slinkt snel) Nadat dit op orde lijkt te zijn worden er twee smederijen gebouwd. Koning Marco heeft intussen al een wapen en een harnassmederij staan. Hero of Banthum kijkt naar het dorp en er vallen hem een paar dingen op:
1. Voor het magazijn ligt geen pleintje de bedienden lopen dus op lange termijn veel vertraging op. Goed nieuws dus.
2. De smeden zijn nog niet aan het werk met het produceren van wapens. Dit verrast Hero of Banthum toch erg.
3. De kazerne is al in aantocht, het zal dus niet lang meer duren of Koning Marco heeft een leger op de been.
Er is inmiddels onderhandelt over een totale wapenstilstand tot 15.00DE FOUTEN VAN DEZE UITDAGING:
De Frisse Prins staat voor mijn milities met een ruiter. Hmmm makkelijk doelwit, dus voeren de milities hun charge uit. Gevaar... Er bleek nog een eenheid op de loer te liggen. Deze kan helaas niet meer tijdig gestopt worden. Er worden een paar burgers gedood, maar gelukkig niet lang daarna de ruiter ook. Inmiddels staan er 2 wapen en 2 harnassmederijen. De kazerne is in aanbouw.
Koning Marco en de Frisse Prins hebben ondertussen een aantal eenheden (Koning Marco een aantal kruisboogschutters en piekeniers en de Frisse Prins doet het met boeren die uitgerust zijn met een leren harnas en een boog)
Na de kazerne wordt de alchemie toegepast. Er wordt goud ontdekt en gecreëerd uit de bergen die ten zuid-westen van ons liggen. Na 2 kolen en goudmijnen gebouwd te hebben staan er ook al snel 1 goudsmederij. De zagerij in de buurt wordt gesloopt om plaats te maken voor de goudsmederij en een extra weg(er ontstond een file). De wapenwedloop is begonnen. (het is inmiddels ongeveer 14.45.)
Er staan al snel 20 kruisboogschutters buiten de kazerne en worden veilig verborgen ten noorden van het kamp. Niet lang daarna staan er nog eens 20 kruisboogschutters. Deze worden achter de milities geplaatst. Na 5 minuten staan er weer 15 kruisboogschutters achter de lansiers.
Het is 15.00
Marco en de Frisse Prins vallen elkaar aan. De Frisse prins heeft duidelijk een groter leger. Het lijkt eerst ook goed te gaan. Maar dan stuurt Marco een boodschap en we sluiten tijdelijk een bondgenootschap. Ik kom eraan met mijn leger. (ik weet trouwens niet of de tijd klopt, want ik weet niet of ik toen al kruisboogschutters had, dit kan namelijk ook nog voor het verbond gebeurt zijn) Hero of Banthum dreigt vanuit het noorden de boogschutters aan te vallen maar de Frisse Prins weet deze nog snel terug te trekken. Hero of Banthum en Koning Marco hebben de Frisse Prins vernietigend verslagen. Niet lang na deze nederlaag wordt een totale wapenstilstand afgesproken. (Koning Marco en Hero of Banthum hebben niet het boerendorp van de Frisse Prins aangevallen)
Nu is het toch echt 15.00
Hero of Banthum heeft een groot leger kruisboogschutters. De Frisse Prins heeft een groot aantal lansiers en een aantal boogschutters. Het dreigt eerst niet goed te gaan met Hero of Banthum, maar hij weet er boven op te komen en heeft het leger van de Frisse Prins vernietigend verslagen. Niet lang daarna valt Koning Marco de Frisse Prins aan.(het bleek dat de Frisse Prins niet zijn totale leger had gebruikt.) Het gaat wel redelijk goed met het leger van Koning Marco. Hij wint uiteindelijk maar maakt toch veel te veel verliezen in de ogen van Hero of Banthum Marco vraag om assistentie van Hero of Banthum en wil dat hij de Frisse Prins in het noorden aanvalt. Daar gaat een deel van de kruisboogschutters dus op weg(dit aantal is inmiddels flink gegroeid) De wachttorens worden vernietigd en een aantal andere gebouwen ook. Er worden onnodige verliezen geleden doordat er te dicht langs de wachttorens worden gelopen. De milities en de spionnen keren niet meer terug(meer van de honger maarja). De schutters keren terug en laten de legers van Koning Marco het werk doen. (Hero of Banthum en Koning Marco hadden op dat moment geen bondgenootschap) De kruisboogschutters en de lanciers hebben inmiddels honger gekregen en krijgen hun welverdiende maaltijd. Intussen is de Frisse Prins uitgeschakeld en is een groot deel van de bevolking gedood. Koning Marco blijkt een tiran te zijn want hij pleegt totale genocide..... Het is inmiddels al laat geworden en Hero of Banthum moest om 17.00 het spel verlaten. (ongeveer) Dus wordt alles gereed gemaakt voor de laatste aanval. Hero of Banthum maakt van de resterende rekruten 6 piekeniers en nog een groep schutters en stelt deze tactisch op. Het gevecht zelf duurde niet lang... Het leger van Koning Marco werd niet zo strategisch opgesteld en werd totaal vernietigd door de tactisch opgestelde kruisboogschutters.
Koning Marco geeft zich gewonnen en Hero of Banthum schenkt het volk de vrijheid...
Hero of Banthum heeft het spel verlaten...
In de tussentijd tussen de gevechten door zijn er snel nog wat boerderijen en wijngaarden gebouwd en pas na een tijd kwam er een eind aan de hongersnood. De ruimte ten noorden werd gebruikt voor de houthakkers, zagerijen, wapenmakerijen, en al dat andere grut. Die eenmaal goed liepen aan het einde van het potje(dit was als reserve, ik had nog genoeg ijzeren wapens)
het was een leuk en sportief spel en zou het graag nog een keer over willen doen.
@Marco en Nick: school is weer begonnen dus ik heb niet zo heel veel tijd meer... Misschien kan ik vanavond wel een potje maar dat zien we dan wel. En anders ben ik beschikbaar in het weekend. (tenzij de pc van mijn vader vrij is en ik wow kan doen
)
Groetend,
Hero of Banthum