Een apart forum voor alle projecten die met ontwikkeling van programma's voor KaM te maken hebben.
Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro
door Marco » 17 aug 2009 10:01
Ik was mijn level aan het testen en toen kwam ik dit tegen. De vijanden die vielen aan, alleen ze kwamen ineens van achter en niet via de weg hoe ze moesten gaan. Ik kwam er toen achter dat ze bij de rand gewoon konden lopen, zelf kon ik dat ook. Het was een soort doorgang en ik kon er ook pad op maken, alleen er is toch echt water. Hoe kan ik dit oplossen?
-
Marco
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 jun 2008 16:46
- Woonplaats: IJsselstein
door The Dark Lord » 17 aug 2009 11:30
Download de nieuwe versie van Krom's MapEditor en save de map opnieuw.
-
The Dark Lord
- MODERATOR
-
- Berichten: 1063
- Geregistreerd: 03 feb 2007 10:57
-
door Marco » 17 aug 2009 13:29
Ik heb de nieuwste versie al, en het werk niet als ik de map editor opnieuw download.
-
Marco
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 jun 2008 16:46
- Woonplaats: IJsselstein
door merchant_992 » 17 aug 2009 14:10
Waar heb je hem dan gedownload?
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
-
merchant_992
- MODERATOR
-
- Berichten: 1667
- Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
- Woonplaats: Rinsumageest, Friesland
door Marco » 17 aug 2009 15:01
Gewoon op Krom's zijn site.
-
Marco
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 jun 2008 16:46
- Woonplaats: IJsselstein
door merchant_992 » 17 aug 2009 15:04
Ik kan hem daar gewoon downloaden. V0.6 is de nieuwste. Maar als het een bug is moet je het doorgeven aan krom. Misschien is het dan in de volgende versie wel verholpen. En als je echt vast zit zou je met quage's editor waarschijnlijk nog wel kunnen aanpassen.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
-
merchant_992
- MODERATOR
-
- Berichten: 1667
- Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
- Woonplaats: Rinsumageest, Friesland
door Marco » 17 aug 2009 18:00
V0.6 heb ik. Maar ik zal het van de week wel bij Krom melden. Maar waar kan ik quage's editor downloaden, want ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk.
-
Marco
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 jun 2008 16:46
- Woonplaats: IJsselstein
door merchant_992 » 17 aug 2009 18:07
http://knights.x10hosting.com/KaM/Downl ... editor.zipDit is een vrij simpele 2D editor waar we heel lang mee hebben moeten werken. Hiermee moet je nog apart aangeven welk vakje wel en niet toegankelijk is. Ik denk dat je hiermee het water in de randen in principe wel kunt aanpassen.
Edit: Zie nu ook dat ik al jaren een typefout maak. Het is Qage ipv. Quage, overdosis Latijn ben ik bang
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
-
merchant_992
- MODERATOR
-
- Berichten: 1667
- Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
- Woonplaats: Rinsumageest, Friesland
door Marco » 18 aug 2009 09:24
Die typefout maakt niks uit, want zonder die typefout kan ik het ook niet vinden.
Maar ik heb het probleem gevonden.
Met Qage's map editor heb ik het aangepast. Alleen daar kwam ik erachter dat er nog een rij was die ik niet gedaan had. Die rijen waren aan de onderkant en de rechterkant. Net de 2 rijen die ik niet nodig had. Maar wat dus blijkt Krom's map editor pakt die laatste rij niet. De coördinaten gaan daan van 1-127. Terwijl de map 128x128 is. Dat was iets anders dat ik had gevonden. Dat heb ik toen aangepast met Qage's map editor. Alleen ik kon nog steeds over het water lopen.
Daarna schoot me ineens wat te binnen. Ik heb er nog nooit eerder last van gehad. En toen maakte ik het water met terrain. En nou had ik dat voor het eerst met tiles gedaan. Ik heb dus de rand aan het water niet met tiles gedaan maar gewoon met terrain. Toen was het probleem opgelost. Je kan dus geen tiles doen aan de rand van de map, want als je dat wel doet kan je eroverheen lopen.
Ik zal deze twee eventuele fouten vanmiddag bij Krom melden.
-
Marco
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 jun 2008 16:46
- Woonplaats: IJsselstein
door Marco » 24 aug 2009 09:17
Ik had nog even gewacht met mailen en ik kwam nog een ander foutje tegen met dat sneeuw en ik heb alle 3 de foutjes bij Krom gemeld net. Zodra ik antwoord heb vertel zal ik het hier zeggen.
-
Marco
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 jun 2008 16:46
- Woonplaats: IJsselstein
Keer terug naar Fanwork / Development
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten