Water Animatie

Een apart forum voor alle projecten die met ontwikkeling van programma's voor KaM te maken hebben.

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

Water Animatie

Berichtdoor calsmurf2904 » 06 dec 2009 12:45

Hallo,

Ik was laatst met King Harold aan het praten over de animatie van water en toen vertelde hij dat op de kam site staat dat ze palette rotation gebruikten.
Ik ging toen eens kijken met de graphics reader en kwam op een soort van ontdekking:
Als je bij Texture Map 2 de palette eerst veranderd naar Unused Palette 1 en dan blijft kijken naar het water en het veranderd naar Unused Palette 2 dan lijkt het water zich te verplaatsen, maar het land niet. Dit heeft waarschijnlijk dus met de animatie te maken.

Harold zei dat er meer frames zijn per animatie, maar ik denk dat dit een goed begin is om te onderzoeken.

Calsmurf2904
calsmurf2904
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 aug 2006 10:12

Re: Water Animatie

Berichtdoor calsmurf2904 » 06 dec 2009 13:05

Na verdere onderzoek blijkt er een verschil te zitten tussen de positie van het water in General Palette, Unused Palette 1, Unused Palette 2 en Unused Palette 3.
Nog steeds niet de 8 frames waar we naar zoeken, maar dit zijn er al 4.
calsmurf2904
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 aug 2006 10:12

Re: Water Animatie

Berichtdoor calsmurf2904 » 08 dec 2009 16:56

Ik weet wel zeker dat dit het is:
Afbeelding
calsmurf2904
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 aug 2006 10:12

Re: Water Animatie

Berichtdoor merchant_992 » 08 dec 2009 18:05

Dit lijkt wel iets te doen, maar dan moet je er ook nog voor zorgen dat alleen het palette in het water veranderen. Anders gaat alles wel erg vaag van kleur veranderen.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Water Animatie

Berichtdoor calsmurf2904 » 08 dec 2009 18:08

Ja, ik denk dat de palette's met een soort van licht factor moeten worden ge-sampled. Zodat de brightness overeen komt met de General Palette.
calsmurf2904
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 aug 2006 10:12

Re: Water Animatie

Berichtdoor merchant_992 » 09 dec 2009 14:37

Klinkt ergens wel logisch, maar zouden ze dan niet gewoon palettes maken waardoor het water wel zou bewegen, maar er verder niks met de omgeving zou gebeuren? Dus alleen de kleuren die in het water zitten veranderen. Anders doe je iets omdat je net iets anders aangepast hebt. Dat klinkt mij als lekker onnodig rekenwerk.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: Water Animatie

Berichtdoor Tha Mippie » 07 apr 2010 17:18

in welk bestand/bestanden zitten de Unused palettes? Het zijn geen .bbm files toch?
Tha Mippie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 20 maart 2007 13:49

Re: Water Animatie

Berichtdoor King Harold » 07 apr 2010 20:53

De Unused palettes zijn de palettes die in de textX.dat files zitten. Die files zijn stiekeme ILBM files die gexored zijn met 0xEF, en er zit een palette in dat "stuk" is (er komt daardoor een stukje fel groen in het moeras, enzo)
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07


Keer terug naar Fanwork / Development

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron