door Tha Mippie » 04 apr 2010 11:15
Ik heb wat geëxperimenteerd met de palettes, simpelweg door ze een voor een te deleten en terug te plaatsen. Dit is wat ik heb gevonden:
Setup.lbm: Wordt gebruikt voor het hoofdmenu.
pal1.bbm: Dit is de belangrijkste palette, wordt gebruikt voor alles wat je ziet als je aan het spelen bent. De map, de gebouwen, de minimap, en het menu aan de linkerkant.
map.bbm: Deze palette wordt gebruikt voor de inleiding voor een missie in de campaign van TSK. 'map' slaat hier dus op de kaart van het koninkrijk.
mapgold.lbm: Hetzelfde , maar dan voor TPR.
Setup2.bbm: Deze wordt gebruik na het voltooien van de missie, wanneer de statistieken worden getoond met op de achtergrond de troon.
[[ Zover ik weet worden pal0 en pal 2 t/m 5 dus totaal niet gebruikt.Je kan ze iniedergeval deleten zonder dat het effect heeft op het spel. ]]
Edit: pal0 t/m 6 zorgen voor de brightness.
Mijn vraag aan King Harold is nu, welke pallete gebruikt de Graphics Editor nu?
Het zou handig zijn als je zelf een palette kan kiezen. Dan zou je namelijk het menu en het statistiekenscherm kunnen bewerken. Dat kan nu namelijk niet, omdat de Graphics Editor de gewone palette pakt.
Tevens zou je een eigen palette kunnen maken voor de bouwvolgorde, want nu pakt de Editor soms de verkeerde kleur wit, omdat ze allemaal hetzelfde zijn. Daardoor werkt de bouwvolgorde echter niet meer, omdat dat deel een veel te hoge index krijgt.
Laatst bijgewerkt door
Tha Mippie op 04 apr 2010 14:15, in totaal 1 keer bewerkt.