K&M - TKE (The kingdom expanded)

Een apart forum voor alle projecten die met ontwikkeling van programma's voor KaM te maken hebben.

Moderators: Thunderwolf, The Dark Lord, hugo, merchant_992, jbsnorro

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 10 jan 2011 12:50

Wie kan er hier goed tekenen? Ik heb een klein plaatje nodig in the stijl van KAM om de laadbalk van het laden van een missie in te doen - hij komt op de zelfde achtergrond als het main menu (dat stenen muurtje dus). De laadbalk is 380px breed en 28px hoog.
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 27 jan 2011 19:08

Goed, een beetje nieuws.. TKE gebruikt nu (weer) OpenGL in plaats van XNA.
De switch is nog niet helemaal volledig, maar als het klaar is betekent het dat je niet meer XNA hoeft te installeren om TKE te draaien en dat was altijd vrij lastig. Vanaf binnenkort gaat het dus gewoon werken zonder ook maar iets te installeren.

het betekent ook dat die palette bugs (vooroorzaakt door onnauwkeurige texture sampling) die er waren bij sommige drivers waarschijnlijk voor iedereen weg zijn, want in OpenGL zit texelFetch

als dat je allemaal niks zegt maakt het niks uit natuurlijk :)
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor merchant_992 » 29 jan 2011 12:39

Mooi dat we van dat XNA af zijn. Ik kreeg het meestal wel aan de praat. Maar het was altijd een gedoe.
Postslet sinds 13-12-07
Archief: 1.01GB - 496 Bestanden 31-07-09
Avatar gebruiker
merchant_992
MODERATOR
 
Berichten: 1667
Geregistreerd: 28 sep 2005 18:19
Woonplaats: Rinsumageest, Friesland

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor trb1914 » 01 maart 2011 23:50

Is dat plaatje nog steeds nodig Harold? Ik kan het denk ik wel maken. Maar ik snap niet precies wat je wilt hebben.
Avatar gebruiker
trb1914
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 22 feb 2010 22:33
Woonplaats: Noord Holland

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 02 maart 2011 11:36

Ja eigenlijk wel - gewoon iets in de KAM stijl waar een laadbalk in past, een randje ijzeren versiering zoals aan de rechter kant hiervan bijvoorbeeld:
Afbeelding
Maar dan in de juiste vorm.
Nouja, doe iets leuks :)
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor trb1914 » 02 maart 2011 14:07

Nog maten in gedachten? Ben al begonnen. Maar welke grootte dacht je aan?
Keb nu iets van ong 300*200 pixels. Kan het altijd nog scalen als het nodig is.
Op wat voor achtergrond komt het? Is het een compleet laadscherm? Of alleen een "paneel" waarop je laadbalk te zien is?
Avatar gebruiker
trb1914
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 22 feb 2010 22:33
Woonplaats: Noord Holland

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 02 maart 2011 14:29

De laadbalk is nu 380 bij 28, maar die kan ook wel wat korter worden ofzo
De achtergrond is dat stenen muurtje dat ook de achtergrond is bij het main menu in TPR (een compleet scherm voor het laden dus, alleen die laadbalk en een Annuleren knop zitten er op)
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor trb1914 » 02 maart 2011 14:55

Even een snelle poging gedaan:
http://www.flickr.com/photos/60205503@N08/5491857358/
Is dit goed? Nog niet af hoor, maar qua sfeer. Nu ik lees dat je hem op de stenen achtergrond wil moet hij misschien wat lichter. Bovendien is deze afbeelding nog niet geschikt voor Kam, hij gebruikt een ander palette. (Ik probeerde hem net te importeren in je graphics reader en hij veranderde nogal van kleur).
Wil je iets anders of zit ik er HELEMAAL naast?
Avatar gebruiker
trb1914
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 22 feb 2010 22:33
Woonplaats: Noord Holland

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor trb1914 » 02 maart 2011 15:33

Betere versie van de loadBar:
http://www.flickr.com/photos/60205503@N08/5491937712/
Wat denk je hiervan? Alle vragen van de vorige post gelden nog steeds..XD
Avatar gebruiker
trb1914
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 22 feb 2010 22:33
Woonplaats: Noord Holland

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 02 maart 2011 15:46

Mwah ik weet het niet, het lijkt niet echt KAM sfeer vind je wel?
Probeer aub kleuren uit een pallet te gebruiken btw - je kan ieder pallet kiezen maar wel maar eentje, anders zullen er kleuren veranderen
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor trb1914 » 02 maart 2011 18:16

Ik snap je opmerking. Dat van de pallette zal ik doen. Maar realiseer wel dat het veel werk is en eigenlijk onmogelijk om een ander zijn stijl te imiteren. Ik bedoel, als je nieuwe dingen maakt kan je dat bijna nooit perfect laten passen bij het origineel, omdat je niet de originele tekenaar bent. Tenzij je dus iets bouwt van onderdelen die we al hebben (dat ga ik misschien ook nog proberen) zal het nooit perfect passen. Hoop dat je het begrijpt.
Avatar gebruiker
trb1914
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 22 feb 2010 22:33
Woonplaats: Noord Holland

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 02 maart 2011 18:34

Ja het is natuurlijk lastig, maar het kan toch best in de buurt komen?
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 26 maart 2011 13:38

Goed nieuws - alle XNA dingen zijn nu verwijderd, dus TKE is nu veel makkelijker te compilen en/of installeren.

Voor als je het nog niet weet, source is hier: http://svn.xp-dev.com/svn/TKE/
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor SMIKE » 04 apr 2011 14:52

hey Harold,

ik ben ook een trouwe KaM fan en ik vind het super dat je al die tijd en moeite hiervoor neemt!

Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer je in gedachten had om deze nieuwe gameversie uit te brengen?

Succes met de vorderingen echt top!
SMIKE
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 02 sep 2006 17:01

Re: K&M - TKE (The kingdom expanded)

Berichtdoor King Harold » 04 apr 2011 15:04

Sorry, ik kan niet echt een datum aanwijzen, de vorderingen zijn nogal onvoorspelbaar in snelheid..
King Harold
 
Berichten: 1242
Geregistreerd: 19 dec 2006 17:07

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanwork / Development

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron