door King Harold » 23 dec 2010 20:59
Er zijn 8 kleuren "rood" (die je ook in alle standaard sprites ziet) worden door het spel vervangen door de player colours.
Die kleuren zijn 0x18 tot en met 0x1F (24 tot 31 in decimaal) uit het palette (voor de Graphics Editor moet je General Palette 0 gebruiken)
Om eerlijk te zijn zit er een bug in mijn Graphics Editor die er voor zorgt dat kleur 0x1F niet goed gaat (die is namelijk net zo wit als alle andere witten in het palette en hij kan ze niet onderscheiden want hij leest RGB data in)
Dus als je die kleur ook wil gebruiken, nouja dan kan ik er wel wat aan doen, maar ik verwacht niet dat het echt een probleem wordt
De kleuren die wel veilig zijn zijn (in RGB en op volgorde van 24 tot 31):
#831B2F
#B72B37
#E74B4B
#FF6F5B
#FF937B
#FFB7A3
#FFDFD3
edit: wacht ff, ik weet niet zeker of ik deze nou uit general palette 1 of 0 heb.. nouja sowieso als iemand er mee aan de gang gaat, kleuren kopieren die ook in de sprites zitten die Graphics Editor exporteert kun je ook altijd weer gebruiken om in Graphics Editor te importeren. Logisch opzich.
Tot zo ver de player colours.
In KAM een ijzeren harnas over een boogschutter plakken, ja, dat kan misschien, maar dan moet dat harnas er wel zijn - vanuit iedere hoek en met de juiste uitsparingen enzo als er een arm over heen gaat en dergelijke. Die zijn er nu dus ook niet.
En voor een lijstje, tja, je kunt een andere unit als voorbeeld nemen toch? De paarden zijn kwa animatie wel wat anders dan de andere units.
Laatst bijgewerkt door
King Harold op 23 dec 2010 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.