door King Harold » 09 jan 2012 10:21
Niet super ver, ik snap eigenlijk niet hoe Krom en Lewin die Remake zo snel kunnen maken..
JBSnorro was net bezig met het voorwerk om het algorithme dat taken verdeelt onder bediendes toe te voegen.
Dat is een best ingewikkeld ding.. ze kregen eerst trouwens ook al taken, maar niet op een handige manier.
Je kan ook niet bouwen, want je kan geen plan plaatsen - ik weet niet precies hoe het daarmee zit, het heeft ooit wel gewerkt.
Multiplayer is ook al veel lastiger dan het misschien lijkt, oa omdat het tijd kost om data van de ene naar de andere computer te sturen maar niet voor iedereen even veel. Dus dan moet je trucs toepassen om er voor te zorgen dat bijvoorbeeld iemand met een langzame internetverbinding niet "in de toekomst speelt" (tussen zijn actie en dat die actie aankomt op de server zit dan veel tijd, en dan zou die actie dus later uitgevoerd worden dan bedoeld - bijvoorbeeld op een moment dat die actie uberhaupt niet meer kan, of op zo'n moment dat hij gewonnen zou hebben als de actie op de juiste tijd uitgevoerd was maar nu verliest hij door lag).
Single player doet het al helemaal niet, we hebben niet genoeg informatie over de AI om daar iets mee te doen. De gescripte aanvallen worden wel ongeveer gedaan, maar waarschijnlijk niet op de juiste manier.
Voor geval het klink alsof je weinig kan doen, je kan eigenlijk heel veel doen. Het meeste werkt al, maar een paar belangrijke dingen (bouwen, multiplayer/singleplayer) kunnen nog niet dus je hebt er niet zo veel aan dat de rest werkt.
Oh en de bug van de dag: als een groep soldaten niet meer geselecteerd is blijft hun vlag nog licht. Dat heeft verder geen enkel effect - het verandert alleen hoe het er uit ziet.