Het doel is om een remake te maken, dus technisch een compleet nieuw spel, maar ik ga alle muziek, effecten en graphics hergebruiken. Eigenlijk is het gewoon KAM maar dan met een minder domme AI, een werkende online multiplayer, wat bugfixes en een aantal nieuwe features (zoals een HP balk voor alle units, niet altijd in beeld maar boven de voedsel-balk).
Er komt waarschijnlijk ook een nieuwe campagne, ja.
Ik zelf heb KAM gespeelt vanaf '99 ofzo, iniedergeval voor TPR uitkwam, en de meeste leden van het team hebben het ook al een tijd.
Er is een site voor Glacicle in de maak op , maar de enige pagina's die op dit moment werken zijn de "Home" en "Staff" pagina's, hier komt later ook meer info en wat screenshots op te staan.
Het zal nog wel een aantal maanden duren voordat de eerste speelbare versie klaar is, een groot project als dit kost tijd =P
@Jessewillem: nee, ik ga de source niet vrijgeven, er komt een online functie met ranglijst, dus de source vrijgeven is vragen om cheaters en hackers, dát en ik heb liever geen forks.
PS. Het spel wordt in het Engels gebouwd, maar zal later ook wel naar het Nederlands worden vertaald.