scroll naar beneden voor de uitleg
ik ben nu een paar dagen bezig met deze kaart. alleen bak ik niks van het scripten
ik vroeg me af of iemand dat voor mij wilde maken (AI aanvallen en alles wat erbij hoord, ik wil zelf graag wel de gebouwen plaatsen ), de teams enzo..
hier is het scenario zoals ik het me bedacht had
hier is de bedoeling: (locaties zie kaart)
teams:
human + 1 AI
grijs/zwart (de zwart van missie 20 tsk) = human
geel = ai
4 AI
rood
paars
blauw
groen
rood/groen/blauw beginnen met wat torens en een magazijn kazerne enzo en een beginnede verdedings kracht, voor de rest bouwen ze zelf een dorp
paars begint met volledig kasteel (2 losse dorpen + kasteel)
elk dorp heeft een compleet arsenaal, dus van elk wapen/harnas ding 1 + kazerne school etc, volledige dorpen
geel begint met 1 compleet dorp en een boeren gehuchtje met wat verdedigende troepen. het dorp heeft 2 leren harnassen/schilden en 2 wapens makerijen, school etc.. (wel stallen) en een beginnende troepen macht met torens etc.
het gehucht heeft enkelt een verdedigende troepen macht.
jij begint met enkel een kazerne, een paar magazijns verspreid en een paar gebouwtjes, en een paar troepen voor verdediging.
paars begint na een half uur al met aanvallen(samen met milities van rood), en zal daarom de troepen macht van geel ernstig verzwakken
3 × 15 zw vechters 2× 15 riddergarde 2× 15 kruisboogschutters 3×15 pikeniers van paars, rood komt met 3×20 milities aan (komt pas aan 2 minuten nadat paars aankomt, dus moet ff getimed worden)
die komen dan op geel af
geel heeft daar op de heuvels een hoop boogschutters, en een hoop lansiers/bijlvechters die het gehucht verdedigen, natuurlijk verliezen ze de strijd en word het gehucht vernietigd, waarna de muren bij geel en jouw de enigste verdediging zijn, dan komen ze allemaal telkens aanvallen nadat ze een beetje een dorp hebben, en moet jij hun vernietigen...
standaard kam scenario
als iemand dit voor mij wilt maken, dan zet ik ook even de files online (tryout.map / tryout.pro)
als nodig is, kan ik een verhaaltje erbij bedenken (zou mss een leuk vervolg zijn voor op de 1e 3 missies door the Dark Lord)